Kvalitetscertifierade enligt ISO-FSSC 22000

Från och med jan 2013 har vi bytt kvalitetssystem från BRC till ISO-FSSC 22000. ISO-FSSC 22000 = Food Safety System Certification 22000  är det certifieringssystem för ledningssystem för livsmedelssäkerhet. Detta certifieringssystem har utvecklats som ett svar på behovet av den internationella livsmedelssektorn att ha oberoende ISO-baserade system för livsmedelssäkerhet för tredje parts revision och certifiering för sina ledningssystem för livsmedelssäkerhet. Detta FSSC 22000 certifieringssystem stöds av Europeiska livsmedelsmyndigheten och dryck Association (CIAA) och de amerikanska Livsmedels Tillverkningen Association.
Här kan ni ladda ner vårt senaste certifikat (pdf)

Godis utan farliga färgämnen

Alltsedan Sverige gick med i EU är det återigen tillåtet att använda de omdebatterade syntetiska AZO-färgämnena. Det är vetenskapligt bevisat att AZO-färgämnen inte tillför konsumenterna något, däremot kan de ge upphov till reaktioner av överkänsliga och allergiska personer. Därför tillverkas samtliga våra produkter utan dessa färgämnen. Godis ska vara en njutning – utan farliga färgämnen.

Allmän information samt allergeninformation

Vår gelatin kommer från svin. Vår mörka choklad innehåller minst 55,7 % kakaobeståndsdelar. Glukossirap framställs av vete, men i och med de små mängderna så utgör det inte någon risk för personer med glutenintolerans(celiaki). Våra produkter är helt fria från AZO färger och innehåller inte heller genmodifierade ingredienser. Specifik produktinformation finns under fliken våra produkter och för respektive produkt.

Eget reningsverk

Vi drar naturligtvis även vårt strå till stacken i det globala miljöarbetet. Det avfallsvatten vi släpper ut tar vi själva hand om och renar i eget reningsverk som rymmer 200 kubikmeter vatten.

Kunden i fokus

Vi arbetar ständigt med siktet inställt på våra kunders behov och önskemål. God service, fl exibilitet och lyhördhet genomsyrar vår verksamhet. Genom detta hoppas vi nå både nya marknader och smaker i framtiden. Vår målsättning är att ta fram fem till tio nyheter per år. Marknaden står för idéerna – vi och våra kunder utvecklar dessa idéer.
Tillsammans med våra kunder bygger vi vår framtid.